Retningslinjer for refusjon

Sist oppdatert: 20/11/2025


Vi har en 90-dagers returrett, noe som betyr at du har 90 dager etter kjøpsdato av varen for å be om en retur av en levert vare. 


For å være kvalifisert for en retur, må varen være i samme stand som du mottok den. Du trenger også kvittering eller kjøpsbevis, og et sporingsnummer, for å få din retur bekreftet.


For å starte en retur, kan du kontakte oss på support@equiliva.com

Hvis returen din blir akseptert, vil vi sende deg instruksjoner om hvordan, og hvor du skal sende pakken din.

Retur skal sendes til oss, med en sporbar leveringsmetode. Sporingsnummer, og kvittering, er et krav. Frakt betales av kunde, til oss. 

Frakten kunden betaler dekkes ikke av EQUILIVA AS.

Varer som sendes tilbake til oss uten å ha bedt om en retur på forhånd, vil ikke bli akseptert.

Du kan alltid kontakte oss hvis du har spørsmål om retur på support@equiliva.com


Skader og problemer

Vennligst inspiser bestillingen din umiddelbart ved mottak, og kontakt oss umiddelbart hvis varen er defekt, skadet eller hvis du mottar feil vare, slik at vi kan evaluere problemet og rette det opp.


Bytter

Den raskeste måten å sikre at du får det du ønsker deg, er å returnere varen du har, og når returen er godkjent, kjøpe det nye produktet separat.


Refusjoner

Vennligst kontakt oss på support@equiliva.com FØR du begynner en retur. 

Vi vil varsle deg så snart vi har mottatt og inspisert returen din, og gi deg beskjed om refusjonen ble godkjent eller ikke. Hvis den blir godkjent, vil du automatisk få tilbakebetalt tilbake til den opprinnelige betalingsmetoden din innen 10 arbeidsdager. Vær oppmerksom på at det kan ta litt tid for banken din eller kredittkortselskapet å behandle og gjennomføre refusjonen også.

Hvis det har gått mer enn 15 arbeidsdager siden vi har godkjent returen din, kan du kontakte oss på support@equiliva.com


  • Uttak og kanselleringer:

  • Dessverre kan vi ikke kansellere bestillinger grunnet våre raske prosesseringstider, for å kansellere din bestilling, vennligst start en retur.

  • Krav og garanti:

  • Vanlige krav kan fremsettes opptil 14 dager etter mottak.

  • Produktene er dekket av en 21-dagers garantiperiode for naturlige defekter.

  • Returnert til avsender (RTA) bestillinger:

  • Omsending er gratis etter kundens forespørsel.

  • Refusjoner kan behandles innen 5-7 virkedager med et automatisk fradrag på 500 NOK for lageravgifter pluss 99 NOK for frakt i tilfeller av kundens uaktsomhet under levering.

  • Returer:

  • Kunder som ønsker å returnere bestillinger, er ansvarlige for returkostnader og eventuelle tilknyttede avgifter, som tollklarering.

  • Kunder må varsle kundestøtten i EQUILIVA om sin intensjon om å returnere, før de fortsetter for å være kvalifisert for refusjon.

  • Skadde eller defekte varer:

  • Gratis erstatning for varer som er skadet eller defekte.

  • Andre returer:

  • Erstatninger er kun gyldige etter at pakken er returnert og mottatt av EQUILIVA.

  • Etter mottak av retur kan kunden kjøpe et nytt produkt, men kostnader påløpt under returen vil ikke bli refundert av EQUILIVA.

 

  • Generell informasjon:Firma navn: EQUILIVA AS 

  • Org. nummer: 832 892 092

  • E-post adresse for kontakt: support@equiliva.com 

EQUILIVA AS

Org. nr. 832 892 092

Opphavsrett 2025 - Alle rettigheter reservert

support@equiliva.com